.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشكيل شوراي راهبردي مطبوعات در مازندران

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از تشكيل شوراي راهبردي مطبوعات در مازندران خبر داد و گفت: در جلسات اين شورا سعي مي‌شود مشكلات حقيقي و حقوقي افرادي كه در اين بخش فعاليت مي‌كنند با وفاق و همدلي حل شود.

حجت‌الاسلام عباسعلي ابراهيمي با حضور در دفتر خبرگزاري فارس به سؤالات خبرنگاران فارس پاسخ داد.

ابراهيمي خاطرنشان كرد: نوك پيكان فعاليت ارشاد مسائل فرهنگي است و در اين نهاد بايد كساني حاضر شوند كه به تمام مسائل فرهنگي آشنايي داشته باشند و صاحب فكر و انديشه باشند.

* رسانه مركز افكار سنجي جامعه است
وي با اشاره به اينكه رسانه مركز افكار سنجي جامعه است، تصريح كرد: در رسانه فردي كه داراي تنگ‌نظري باشد نمي‌تواند افكار را به درستي هدايت كند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با بيان اينكه جامعه ما در شرايط فعلي در انواع تهاجم‌هاي فرهنگي و انواع و اقسام ناملايمات را پيش رو دارد، گفت: توجه به نيازهاي اساسي فرهنگي جامعه از سوي رسانه‌ها ضروري است.

* شوراي راهبردي مطبوعات مازندران تشكيل مي‌شود
وي از تشكيل شوراي راهبردي مطبوعات استان با همراهي ارشاد مازندران خبر داد و گفت: در اين جلسه تمام حرف‌ها و مسائل و مشكلات رسانه‌ها مطرح مي‌شود.
ابراهيمي ادامه داد: در جلسه شوراي راهبردي رسانه سعي مي‌شود مشكلات حقيقي و حقوقي افرادي كه در اين بخش فعاليت مي‌كنند با وفاق و همدلي حل شود.

* با ساخت فيلم دفاع مقدس با حضور پرستويي در مازندران موافقت شد
وي در بخش ديگري از اين بازديد كه به پرسش و پاسخ چند سؤال ختم شد نيز در پاسخ به يكي از سؤال‌هاي خبرنگار فارس در مورد آخرين وضيعت ساخت فيلم دفاع مقدس كه با حضور پرويز پرستويي در مازندران قرار است ساخته شود، گفت: در جلسه شوراي فرهنگ عمومي مازندران ساخت اين فيلم مصوب شده بود كه با پيگيري‌هاي انجام شده قرار است فرمانداري‌هاي سوادكوه، قائمشهر و نور و رويان با سازندگان اين فيلم همكاري داشته باشند.
ابراهيمي با اشاره به اينكه اين فيلم در دو زمان 15 و 45 روزه در مازندران فيلمبرداري و ساخته مي‌شود، بيان داشت: نامي كه براي فيلم انتخاب كرده بودند «خرس» بود كه با مخالفت ارشاد مازندران مواجه شد و جداي از آن سعي شده است كه از تجربيات هنرمندان مازندراني نيز در اين فيلم استفاده شود.
وي خاطرنشان كرد: قرار است اين فيلم در بهمن‌ماه كليد بخورد و مقدمات آن در فرمانداري‌هاي ذكر شده فراهم شده است.

* نامگذاري واحدها و اصناف بايد از سوي ارشاد تاييد شود
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در ادامه در مورد نامگذاري‌هاي تابلوهاي صنفي در استان مازندران كه گاهي ديده مي‌شود كه با فرهنگ ايراني و اسلامي ما در تضاد است و متولي برخورد با اين مراكز چه نهادي بايد باشد نيز به فارس گفت: نامگذاري واحدها مسئله‌اي است كه بايد از سوي ارشاد تاييد شود كه در اين زمينه جلسه‌اي را هفته گذشته در ارشاد با مسئولان كانون‌هاي تبليغاتي برگزار كرديم و جلسه‌اي نيز با مسئولان كافي‌نت‌ها و گيم‌نت‌ها نيز برگزار مي‌شود.
وي ادامه داد: جنگ نرم حركت جدي است كه بايد به صورت پيچيده با آن برخورد شود تا جايي كه دشمن با نفوذ حتي در نامگذاري‌ها سعي مي‌كند جنگ نرم را از اين طريق شروع كند.

* فعاليت كميته بررسي تخلفات فرهنگي راهگشا است
مسئول حوزه مطبوعات اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نيز در پاسخ به اين سؤال فارس در مورد نظارت بر نامگذاري واحدهاي صنفي از تشكيل كميته تخلفات فرهنگي در ارشاد مازندران با همكاري پليس، ارشاد، دادگستري خبر داد و گفت: اگر اين كميته تشكيل شود بسياري از تخلفات فرهنگي به سرانجام مي‌رسد.
علوي ادامه داد: پليس بايد در ساماندهي اين تابلوها با ارشاد استان همكاري كند و نيروهاي مسئول در اين بخش بايد به شرح وظايف خود آشنا شوند.

* مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در مورد قيد نشدن پروژه كتابخانه مركزي مازندران در سفر سوم هيئت دولت به استان و گله مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان در اين مورد گفت: 8 ميليارد تومان براي كتابخانه مركزي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي مازندران مصوب شده است و اينكه گفته شود مصوبه‌اي براي كتابخانه استان نداشت را قبول نداريم و چون در سفر سوم دولت اعتراض و يا دفاعي در مورد اين پروژه و اختصاص اعتبار براي آن صورت نگرفت اينگونه القا شد كه اعتباري براي كتابخانه استان اختصاص نيافته است در حالي كه اينگونه نيست.

* موزه تشيع در مركز پارك موزه دفاع مقدس جانمايي شد
وي راه‌اندازي موزه تشيع در استان مازندران در مسجد فرح‌آباد ساري را براي استان مازندران كه جزو نخستين استان كشور در گرايش به انديشه‌هاي شيعي بوده است را ضروري خواند و گفت: با موافقت مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس مازندران موزه تشيع در مركز پارك موزه دفاع مقدس نيز جانمايي شده است.

* سعي وافر پوشش اخبار فرهنگي مازندران در خبرگزاري فارس
مسئول روابط عمومي اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نيز در اين ديدار گفت: خبرگزاري فارس در بين رسانه‌هاي استان سعي مي‌كند اخبار فرهنگي مازندران را پوشش دهد.
عباس مهدوي تصريح كرد: به عنوان نمونه در همايش گراميداشت نيما در شهرستان نور خبرگزاري فارس با پوشش كامل اين همايش در يك روز پنج خبر از اين همايش را پوشش داد كه اين يك ركورد محسوب مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.